پایگاه دانش: شبكه و اينترنت
ویدئوی تحت شبکه چیست؟
ارسال شده توسط عباس پيرنظريان در تاریخ 1390/07/03 11:58 قبل از ظهر

ویدئوی تحت شبکه چیست؟

 

امروزه صنعت نظارت تصويري داراي گستره‌اي وسيع از سامانه‌ها و تجهيزاتي است، که هدفشان مشاهده و حفاظت از افراد و سرمايه‌ها است. براي رسيدن به درکي درست از قابليت‌ها وتوانايي‌هاي بالقوه يک سيستم مجتمع تماماً ديجيتال، نخست بايد با عناصر سازنده يک سيستم ويدئويي تحت شبكه آشنا شد اين عناصر عبارتند از:

  • دوربين تحت شبکه
  • ويدئو سرور
  • نرم افزار مديريت ويدئو


تصاوير تحت شبكه، یا Network Video، سيستمي است که به کاربر امکان می دهد که تصاویر ویدئویی را روی یک شبکه IP (WAN/LAN/Internet)مشاهده و ذخیره کند. برخلاف سيستم‌هايي ويدئويي آنالوگ سنتي، در اين حالت به جاي استفاده از کابل‌کشي نقطه به نقطه اختصاصي براي هر دوربين، جهت انتقال تصوير و صوت از شبکه استفاده مي‌شود. در يک سيستم نظارتي تحت شبکه، تصاوير ويدئويي ديجيتال از طريق يک شبکه IP باسيم يا بي‌سيم به هر نقطه از جهان که دسترسي به چنين شبکه‌اي وجود داشته باشد، قابل انتقال است و امکان مشاهده و ذخيره آن‌ را فراهم مي‌آورد.

 

 

تصاوير ويدئويي تحت شبكه کاربردهاي نامحدودي دارد که بسياري از آنها را مي‌توان در دو دسته جداگانه جاي داد:

نظارت امنیتی:
انعطاف‌پذيري فوق‌العاده تکنولوژي ديجيتال شبکه، توانايي پرسنل امنيتي جهت حراست از افراد، دارايي‌ها و سرمايه‌ها را به نحو قابل توجهي افزايش مي‌دهد.

مشاهده از دور:
به کاربر امکان مي‌دهد که اطلاعات را از تمام نقاط کليدي يک فرايند جمع‌آوري و همه را بصورت زنده مشاهده کند. چنين توانايي‌اي اين تکنولوژي را به گزينه‌اي ايده‌ال جهت مشاهده تجهيزات، افراد و اماکن بصورت محلي و يا از راه دور تبديل مي‌کند. به عنوان چند مثال کاربردي مي‌توان از کنترل ترافيک، نظارت بر خطوط توليد و مشاهده همزمان چندين مرکز خريد نام برد.

 

(0 رأی/آراء)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
ارسال نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
متن نظر:
Help Desk Software by Kayako