پایگاه دانش
آشنایی با سیستم های تصویری
ارسال شده توسط عباس پيرنظريان در تاریخ 1390/06/27 02:52 بعد از ظهر

آشنایی با سیستم های تصویری

اگر تلویزیون رنگی دارید حتما واژه هایی نظیر پال«PAL » سکام«SECA ME » و ان تی اس سی«NTSC» به چشمتان خورده است و با انتخاب آنها تغییراتی را در تصویر تلویزیون مشاهده کرده اید. این واژه ها نشان دهنده استاندارد پخش تصاویر ویدیویی هستند. هر کشور برای پخش تصاویر تلویزیونی یکی از این استانداردها را بر اساس معیارهای خود برگزیده و به کار گرفته است.  در زمان پهلوی و به انتخاب دولت آمریکا سیستم تصویری کشور ایران  SECAME تعیین شد. اما توجه شما را جلب می کنیم به بیان خصوصیات  سیستم های تصویری  جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان:

۱- سیستم PAL : گرافیک این سیستم ۳۵۲ در ۲۸۸ پیکسل می باشد و از طریق عبور ۲۵ تصویر ثابت در هر ثانیه ایجاد تصویر متحرک می کند. این سیستم از طریق تغییر موقعیت خطوط ایجاد تصویر رنگی می کند.

۲- سیستم SECAME : سیستم  SECAME نیز خصوصیات PAL را دارد فقط تفاوت آن در نحوه ایجاد رنگ است.تصویر در این سیستم به روش خطوط متقاطع تولید می شود.

۳- سیستم NTSC : گرافیک تصویر در این سیستم ۳۵۲ در ۲۴۰ پیکسل می باشد و از طریق عبور ۳۰ تصویر ثابت در هر ثانیه ایجاد تصویر متحرک می کند.

   همانطور که بیان شد سیستم تصاویر ویدیویی در ایران SECAME است ولی به دلیل اینکه سیستم PAL نیز با آن تطابق دارد می توان از لوازم با سیستم PAL نیز برای مشاهده آن استفاده کرد. میکسرها توجه داشته باشند که در حین نصب برنامه های میکس و مونتاژ فیلم حتما سیستم PAL را برای نمایش در ایران انتخاب نمایند. البته در برنامه پریمیر انتخاب سیستم در حین نصب صورت نمی گیرد و با هر بار اجرای این برنامه می توان سیستم مورد نظر را انتخاب نمود.

 

(1 رأی/آراء)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
ارسال نظر جدید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
متن نظر:
Help Desk Software by Kayako